Nog steeds Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Nog steeds Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Nog steeds Sydney

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

09 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Gisteren hebben we nog wat gegeten en gedronken bij de Engelse pub, die naast ons hotel zit. Om 21.00 uur ging het licht echt uit en zijn we gaan slapen.

Na een goede nachtrust zijn we top fit weer opgestaan. Na gisteren een bewolkte dag te hebben gehad, was het vanochtend al stralend en zo'n 25 graden, schat ik. Eerst lekker ontbeten bij een andere buurman. Het valt op dat de locals hier veel "uit" ontbijten en zeker dat ze allemaal koffie "to go" halen. Het stikt dan ook van de coffee shops.

Na het ontbijt naar de haven gewandeld om de boot naar Manley te nemen. Manley is, samen met Bondi, een van de bekendere stranden in Sydney. Het is een half uurtje varen en als je weg vaart van down town Sydney, heb je een prachtig zicht op de skyline.

Na een bakkie koffie, die hier overigens altijd erg goed is, en een strandwandeling hebben we de boot weer terug genomen naar het centrum. Via de botanische tuinen terug zuidwaarts gewandeld naar ons hotel. Die botanische tuinen lijken overigens verdomd veel op een park. Het is te vergelijken met Central Park bij New York. Veel mensen liggen lekker in de schaduw onder een boom, veel wandelaars, veel sporters etc.
Ook hebben we nog wat cultuur gesnoven. Hebben een bezoekje gebracht aan een art center, oftewel een museum.
Klein ondderdeel bekeken. Kwamen zelfs nog een Van Gogh tegen.

Na een lekkere borrel in Darling Harbour zijn we nu even terug in het hotel. Darling Harbour is te vergelijken met wat ze in veel plaatsen Waterfront noemen. Een hoop restaurantjes en kroegen aan het water. Wel gezellig. Nu even de beentjes omhoog en daarna gaan we lekker eten.

• 09 Oktober 2015 - 11:40

Jan:

Net even met streetview door Darling Harbour gelopen. Aan eet- en drinkgelegenheden geen gebrek. Veel plezier.

• 09 Oktober 2015 - 16:51

Mignonne Kemps:

15 Jaar geleden waren we in Sydney voor de Olympische spelen, prachtige stad vonden we. Hopelijk komen we er ook nog een keer en dan graag op dezelfde manier als jullie nu doen! Geniet van jullie geweldige reis!

• 09 Oktober 2015 - 17:40

Nicole: