Phillip Islands - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Phillip Islands - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Phillip Islands

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

18 Oktober 2015 | Australië, Phillip Island

Phillip Island

Gisteravond heerlijk gegeten. We hadden bij Woolworths garnalen gekocht. Die hebben we met pasta en een lekkere salade opgegeten. Was zeer smakelijk.

Vanmorgen rustig aan gedaan in verband met de GP. De campingbeheerder had ons geadviseerd niet voor 9 uur de weg op te gaan in verband met de te verwachte drukte.
We zijn dus wat later naar de zuid-oost punt van het eiland gereden waar we zouden gaan wandelen. Een prachtig strand met meteen daarachter hoge rotsen. De wandeling begon uitstekend, maar toen we eenmaal de rotsen op waren gelopen en tussen het groen belanden, werden we lek gestoken door de muggen en geterroriseerd door vliegen. We zijn nog een paar kilometer doorgelopen, maar toen omgedraaid en snel teruggelopen naar het strand.

Daarna zijn we naar het Koala Conservation Centre gereden. Phillip Island is een betrekkelijk klein eiland en binnen 10 minuten stonden we daar voor de deur. Koala's worden daar in het natuurlijke omgeving getoond. Er zaten er 9 in totaal. Die krengen slapen gebruikelijk 20 uur per dag, dus we hadden mazzel dat er in twee van de negen enige beweging zat. Ik denk dat dat leuke foto's heeft opgeleverd, want eentje kwam zelfs tot op een paar meter afstand.

Daarna zijn we uit gaan lunchen bij restaurant Het Hotel. Een wat vreemde naam, maar het werd aangeprezen in onze reisgids. We hadden een mooi plekje met zeezicht en buiten het feit dat we wat geschrokken waren van de prijs van de wijn, hebben we er prima gegeten. Daarna heerlijk een uurtje in de zon gezeten en doorgereden naar The Nobbies, de zuid-west punt van het eiland. Daar zijn we getrakteerd op een spectaculaire zee. Er werd ook druk gesurfd op de hoge golven. Een stukje verder zouden we naar de Pinguïns Parade gaan kijken. De zon was ondertussen onder gegaan en het waaide ijzig koud. De tweede keer dat het koud was (na onze overnachting in de bergen in Jindabyne waar het 7 graden was). Gelukkig hadden we (voor het eerst) de lange broeken weer aan en jassen meegenomen. Is dat in ieder geval niet voor niets geweest. Op zich was het wel grappig om al die waggelende pinguïns uit de zee te zien komen. Daarna met de verwarming hoog naar ons kampeerplaatsje gereden. Zitten nu na te genieten van een mooie dag met een lekker wijntje. Zijn overigens weer geswitcht van de Pino Grigio naar de Sauvignon Blanc.

• 19 Oktober 2015 - 19:49

Chantal:

Cool! Koala beertjes super schattig!
    En de (vage) foto van ome Rob bij de pinguïn parade zag er inderdaad wat frisjes uit.
    Gelukkig dat ze nog zijn gekomen.
    En dat schrikken van de prijs, ochja ik kan me nog iets herinneren van Madrid hahaha