F&%$#@!king tram - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu F&%$#@!king tram - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

F&%$#@!king tram

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

23 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Gisteren hebben we nog lekker bij de Italiaan gegeten. We zaten in het Crown gebouw en Simone had gezien dat er in dat gebouw ook een casino zat. Nadat we ons dinertje op hadden zijn we even het casino in gelopen. Nou, dat kan zich qua grootte meten met menig casino in Las Vegas. Honderden sloth machines, tientallen roulette, blackjack en craps tafels. En ook nog eens hartstikke druk. Simone vond dat we moesten proberen om nog wat extra weken aan de vakantie te plakken, dus hebben we nog even (met de nadruk op even) aan de roulette tafel gegokt. Mooi niets, dus er verandert niets aan de planning.

Vanmorgen stonden we bij de tramhalte te wachten op lijn 35, die ons naar de andere kant van het centrum zou brengen. Van daar af zouden we terug wandelen langs alle gebouwen en straten die we graag wilden zien. Lijn 35 rijdt om de 12 minuten, maar na drie kwartier stonden we nog op het perron. Toen bleek dat er een ongeluk was geweest, waardoor de tram niet kon rijden. Dat betekende dus toch lopen. We zijn eerst naar het Melbourne museum gelopen, dat het verste weg lag en zo terug gewandeld richting hotel.

Als laatste nog even naar Waterfront city geweest, met lijn 35 die inmiddels weer reed. Dat lijkt wat mislukt, of heeft nog wat last van opstart problemen, want daar was weinig te beleven.

Melbourne is een drukke, moderne stad, maar leuk om een dagje rond te lopen. Morgen naar het vliegveld om naar Brisbane te vliegen en ons volgende campertje op te halen. We hebben er weer zin in.

• 23 Oktober 2015 - 11:51

Chantal:

Oeps! Balen van de gratis tram. Mooie foto's weer. Goede vlucht! X

• 23 Oktober 2015 - 13:42

Jan:

Hier wonen ook nog neven en nichten van jou, Rob

• 23 Oktober 2015 - 22:19

Rob&Simone :

@jan: dat wist ikniet. Auntie Jackie woont toch in Perth? Zijn haar kinderen naar Melbourne verhuisd? Wij gaan overigens begin van de middag naar Brisbane by plane.

• 24 Oktober 2015 - 01:46

Jan:

Oom Piet en tante J. woonden eerst in Melbourne. Daarna zijn ze verhuisd naar Perth. Volgens mij zijn er kinderen in Melbourne gebleven. Kijk in het telefoonboek... maar ja, je bent al weer in Brisbane. Misschien beter dat je ze niet hebt ontmoet. Oom Piet kwam ooit terug naar Nederland (met 'n zak geld dachten we ) Hij kwam bij ons langs op de Hunzestraat, dronk 'n halve fles Jack Daniels van mijn voorraad op-pa en ma waren niet thuis-en verdween weer met de noorderzon.

• 24 Oktober 2015 - 12:09

KeesvD:

Hartverwarmende verhalen...nu het weer zelf nog