Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

27 Oktober 2015 | Australië, Hervey Bay

Gisteren (eigenlijk zoals elke avond) op tijd naar bed gegaan, want we zouden om 7.20 uur vanochtend opgehaald worden. Heel de dag naar Fraser Island. Na een stukkie bussen en een stukkie varen, kwamen we aan op het eiland. We hadden iets meer betaald voor een premium tour. Dat houdt in minder mensen in de bus, 's-middags fatsoenlijk lunchen en af een toe een consumptie. Was allemaal prima geregeld. We hadden een dolenthousiaste gids Davy, die van een boom al ontroerd kon raken. Wel leuk en een hartstikke toffe gast. We hebben mangroven gezien, regenwoud, gewoon woud, prachtige meren, kreken, strand en veel zandwegen. Al het verkeer gaat over zandwegen en je mag er dan ook alleen georganiseerd naar toe, of met je eigen four wheel drive. De bussen voor de toeristen zijn een soort omgebouwde vrachtwagens die erg sterk zijn.

Grappig was dat we aan de oostzijde het strand opreden dat het beroemde 75 mile Beach wordt genoemd. Al die Aussies, en toeristen, rijden dan achter elkaar over het strand. Een enkele personenauto stopt om te gaan vissen. Er staan zelfs borden voor snelheidsbeperking op het strand. Je mag er 80 km/uur. Moet niet gekker worden. Ook zijn er sommige stukken afgezet als landingsbaan voor vliegtuigjes die rondjes vliegen voor de toeristen.

We zijn geëindigd bij Lake MacKenzie (bestaat alleen uit regenwater en is natuurlijk ontstaan tussen zandduinen) waar we gezwommen hebben. Onze eerste duik in Australië. Een prachtig meertje gelegen tussen al die mooie natuur. Al met al een prima dag gehad. Waren om 18.30 uur pas terug en zitten nu te wachten op ons eten. Hadden geen zin meer om te koken. Zitten in een Engelse Pub en dat bevalt eigenlijk prima......

• 27 Oktober 2015 - 16:16

Chantal:

Heerlijk! Ziet er mooi uit. Net als isla holbox...
    Na de premium tour is het uiteten natuurlijk een pre.
    En alweer lachen over de reisleider haha die al ontroerd kan raken door een boom.

Geniet er nog van. X

• 28 Oktober 2015 - 07:27

Nicole:

Mooi hoor! Het was weer behelpen zie ik. Hopelijk is het morgen beter, hahahaha! Geniet er maar weer van. Groetjes! Xx