Laatste dag Australië - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Laatste dag Australië - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Laatste dag Australië

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

06 November 2015 | Australië, Port Douglas

Vannacht is er een klein beetje regen gevallen. Aan de andere kant van de bergen schijnt het wat harder geregend te hebben. Niet dat een buitje overigens voor afkoeling zorgt, want het was vanmorgen toen we opstonden al 28 graden.

Vroeg als we elke dag zijn, waren we om 9 uur al op het strand. Er hing nog wat bewolking, maar al gauw stond het zonnetje weer stralend aan de hemel.
Het zwemmen is wat beperkt in dat toch hele grote water, omdat het "Stinger" seizoen is begonnen. Dat zijn kleine rotzakken die in de oceaan zwemmen en als ze je te pakken krijgen bestaat zelfs de kans dat je het niet overleeft, maar een ziekenhuis bezoek is gegarandeerd.

Om te voorkomen dat de stingers en de zwemmers elkaar tegen komen, hangen ze in een net in het water van zo'n 30 bij 30 meter. Het is een soort zwembad in de zee, met daaraan hangend een net, waardoor de stingers aan de andere kant blijven. Het werkt. De lifeguard (ja, ja, ook hier "safety first") roept iedereen tot de orde die buiten "het net" gaat zwemmen. Dat mag wel uiteraard, maar op eigen verantwoording. Van die stingers hadden we al meegekregen op de Whitsunday Islands en op het Great Barrier Rif. Daar werd aangeraden te snorkelen/duiken in een dun wet-suit. Op zich prima, want daardoor blijf je zonder enige moeite goed drijven.

Eigenlijk zouden we vanmiddag uit gaan lunchen, maar Simone had besloten om zelf een lunch in elkaar te flansen, want er ligt nog wel het e.e.a. in de koelkast.
En ons bien zunig, dus het werd al met al een supergezonde lunch.

Dadelijk lopen we voor de laatste keer Port Douglas in om een borreltje bij Paddy's te drinken. Morgenochtend rijden we naar Cairns, zo'n uurtje rijden, om de camper in te leveren en vervolgens in te checken voor Hong Kong, waar we anderhalve dag blijven voor we naar huis vliegen.

• 06 November 2015 - 07:26

Nicole:

De laatste dag alweer! Wat gaat het hard! Geniet van de laatste dag daar in het verre Australië en dan op naar Hong Kong. Daar ook nog ff rondkijken en dan naar huis. Home sweet home, ook lekker. We zien jullie iig weer heel snel! Dikke kus van ons

• 06 November 2015 - 07:37

Maaike:

Leuke verhalen hoor Rob en Simone! Ook in Airlie Beach zie je niemand in de zee vanwege de stingers ;) Goede reis terug! Groetjes Jeroen en Maaike

• 06 November 2015 - 11:26

Margareth:

Mooie vakantieverhalen hoor, leuk om het zo te kunnen volgen. Geniet nog een paar dagen en een goede reis terug!!

• 06 November 2015 - 11:39

Chantal:

Veel plezier in Hong Kong.
    En dan snel weer naar huis.

X

• 06 November 2015 - 12:05

Jan:

Steve Irwin- crocodile hunter- werd enkele jaren geleden door zo'n stinger doodgestoken, Dat was in Port Douglas. Zal ie wel buiten het net hebben gezwommen. Goede reis verder.

• 06 November 2015 - 15:18

Jan:

Sorry, was geen stinger maar een stingray, 'n soort rog. Maakt niet uit, je krijgt hem er niet mee terug.

• 06 November 2015 - 17:31

Mignonne:

Heb een beetje mee kunnen genieten van jullie schitterende verhalen door de leuk geschreven stukjes!
    Geniet nog van Hong Kong en een goede reis terug!