Hongkong The City - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Hongkong The City - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Hongkong The City

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

08 November 2015 | Hong Kong, Hong Kong

Na vanmorgen eerst nog gefacetimed te hebben met een deel van de familie Lathouwers zijn we naar downtown Hongkong gegaan. Je denkt dat ze hier allemaal nog een mondje Engels praten, maar dat is zeker niet zo. Ik denk dat meer dan de helft geen woord Engels verstaat.

Afijn, nadat we de taxi-meneer van het hotel drie keer hadden uitgelegd dat we naar het centrum wilde, vroeg hij toch echt om een lokatie aan te geven. Uiteindelijk hebben we hem maar laten beslissen, waar de taxi ons af zou zetten. Tsja, je moet wat.

We waren al eens eerder (in 2007 na onze rondreis door China) hier geweest en onze herinneringen waren niet echt fantastisch. Dat werd vandaag bevestigd. Een lelijke stad met weinig sfeer. Het was ook nog eens behoorlijk benauwd weer, dus niet echt een dag om flink rond te stappen. We zijn nog wel langs The Peak gelopen, een plek waar je met een trammetje naar een mooie uitzichtplek over de stad wordt gebracht, maar daar was het zo ongelooflijk druk dat we dat maar hebben overgeslagen. De vorige keer dat we hier waren hadden we dat al gedaan. We zijn toen doorgelopen naar Hong Kong park. Even wat rustiger in deze rete drukke stad. Man, het is hier nog drukker dan bijvoorbeeld in NYC. En maar duwen en lullen die Hong Kongers. Na een lekkere lunch en daarna nog even wat gedronken te hebben zijn we teruggaan naar het hotel.

Op de taxistandplaats werden we toen we aan de beurt waren weer uit de taxi geknikkerd, want de chauffeur had geen tijd voor zo'n verre rit. Gelukkig hielpen een paar lokale bewoners ons toen, want blijkbaar is er een verschil waar welke taxi je naar toe kan brengen. Ach...
Toen we dan in een taxi zaten die ons wel naar het hotel wilde brengen, moesten wij hem het laatste stuk de weg wijzen, nadat hij verkeerd was gereden. Kan je je dat voorstellen? Nou ja, hij gaf ons nog wat korting, maar omdat hij zo vriendelijk was, wilde we daar niets van weten en hebben we gewoon een fooitje gegeven.

Nu nog even in het hotel en dan weer met de taxi naar het vliegveld. Hopelijk kent de volgende chauffeur wel de weg.

• 08 November 2015 - 09:42

Chantal:

Ok! Dat kunnen wij dus overslaan Hong kong ;-)....
    Maar goed dat er nog vriendelijke mensen zijn die je willen helpen.

Goede terugreis en een veilige fijne vlucht!

Xx van ons en een poot van Moos

Ps: ik wil nog wel een slotverhaaltje hoor =)

• 08 November 2015 - 09:54

Rob&Simone :

Slotverhaaltje komt er zeker. Wij eindigen in Nederland, dus van daaruit zal ook ons slotverhaal worden geschreven.

• 08 November 2015 - 10:31

Nicole:

Inderdaad, Hong Kong kunnen we overslaan, hahaha! En dat ze er geen Engels praten zou je toch ook niet verwachten! Een hele veilige reis en tot snel! Dikke kus Nicole en Wouter

• 08 November 2015 - 11:31

Jan: