Home sweet home - Reisverslag uit Vught, Nederland van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Home sweet home - Reisverslag uit Vught, Nederland van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Home sweet home

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

09 November 2015 | Nederland, Vught

Home sweet home

We zijn weer thuis. Vanochtend opgehaald door zus Angela en zwager Robbie. Gisterenavond zijn we bijtijds naar het vliegveld gegaan. We hebben als afscheid nog lekker bij een Italiaans restaurantje zitten eten en zijn iets na middernacht het vliegtuig ingestapt.

Een prima vlucht en om 6 uur Nederlandse tijd landden we op Schiphol. Een vlucht van 12 uur. Is natuurlijk erg lang, maar is ons meegevallen. Ik heb zelfs nog even geslapen. Nu deze dag even doorhalen tot de avond en dan zitten we weer in ons ritme.

We hebben 26 dagen (Sydney-Melbourne 11 dagen en Brisbane-Cairns 15 dagen) een camper gehuurd. De 1e etappe hebben we 2843 km gereden en de 2e etappe 2046 km. Die 2e etappe is wat rustiger geweest, vaak 2 of meer dagen op dezelfde camping en dat beviel ons toch wat beter. Maar ja, om iets te zien moet je ook wat kilometers maken.

Het is een prachtig land om rond te trekken en wij denken dat een camper hier ideaal voor is. Overal zijn goede en schone campings, die niet te duur zijn. Het voordeel is ook dat je op die camping gemakkelijk contact legt met soortgenoten. Daardoor krijg je allerlei tips en het is ook nog gezellig.

De Aussies zijn super aardig en zeer hulpvaardig. Ze nemen altijd de tijd voor je en zijn zeer belangstellend. De kosten voor levensonderhoud liggen, schatten wij, op Nederlands niveau. Boodschappen doen is ietsje duurder. Bij de slijter kan je met een beetje opletten ook goed inkopen voor Nederlandse prijzen en de benzine is behoorlijk goedkoper.

De natuur is schitterend. Zowel de bergen, als de kust, het regenwoud, de bossen en de meren zijn prachtig. Ook de steden zijn leuk om een paar dagen te vertoeven. Jammer dat het land zo groot is, dat je alleen maar dingen moet schrappen. Het is steeds afwegen wat je wil gaan bekijken en hoe lang je dat wil doen.

Wij vinden dat we al bevoorrecht zijn dat we daar 5 weken rond mogen rijden, maar je kan daar je hele leven mooie vakanties maken, daar zijn wij van overtuigd.

Al met al weer een onvergetelijke ervaring.

Daarnaast willen we iedereen bedanken die op onze verhalen gereageerd hebben of meegelezen hebben. Bijna 2400 keer is onze weblog bezocht. Dat is ook hartstikke leuk om te zien.

Speciale dank voor onze trouwste fan! Chantal weet wel wie we bedoelen.

• 09 November 2015 - 14:36

Sasja:

Wat heb ik van jullie verhalen genoten! Snap nu nog beter waarom mijn nicht Nederland heeft verruild voor het prachtige australie!
    Succes met acclimatiseren..

• 09 November 2015 - 15:52

Chantal!!! :

Jaaaaa hoe moet dat nu!
    Ik val dus wel even na al die weken in een zwart gat.
    Lekker dan. ;-)
    Volgende keer een groepsselfie en handtekeningen want dat doen fans.
    Hihi.

Geniet nog van de vrije dagen.
    En ik vond het leuk om iedere dag een verhaaltje te lezen (soms meerdere op en dag).

Groetjes xx

• 09 November 2015 - 22:36

Henk :

Het was leuk om de afgelopen weken jullie enthousiaste verhalen te lezen en de mooie plaatjes te zien.
    Zeker omdat ik diverse locaties ook zelf bezocht heb en mooie herinneringen weer boven kwamen.

Het zal wel weer wennen worden hier.

• 10 November 2015 - 12:24

Nicole:

Geweldig om te lezen dat jullie zo enthousiast zijn! Fijn dat jullie thuis zijn veilig en wel. Het wordt afkicken. Gelukkig hebben jullie maar één fan :-( Geniet nog lkkr na van al het moois en deze week nog ff lekker thuis. Zien jullie snel!

• 04 December 2015 - 17:16

Pierre Berende:

Rob en Simone,
    Ook ik heb regelmatig jullie reisverhaal gelezen, prachtig.
    Net nog even de samenvatting gelezen.
    We horen de details wel volgend jaar als we met elkaar bij Peter en Hanny zitten te eten.
    De lieve groeten!!
    Pierre