Dierendag - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Dierendag - Reisverslag uit Jervis Bay Territorium, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Dierendag

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

12 Oktober 2015 | Australië, Jervis Bay Territorium

Gisteravond werden we door onze vriendelijke Nederlandse buren, Ingeborg en Piet uit Rotterdam, uitgenodigd voor een borrel na het eten. Koken moesten we in de camper doen, omdat de camping geen gezamenlijke keuken kende. Jammer, want onze ervaring uit NZ is dat het daar altijd gezellig is. Maar goed, Simone toverde toch een lekkere spaghetti op tafel. Tijdens de afwas goot het en daarna, zoals gezegd, een borrel bij de buren.

Daarna naar bed. Dat was niet zo'n succes in eerste instantie. We hadden weliswaar een upgrade gekregen van de camper, dus die is een meter of zo langer, maar het bed was helaas wat ingekort. Na met Simone van plaats te hebben geruild en een beetje wringen ging dat beter. Redelijk geslapen.

Vanmorgen tegen 9 uur weggereden. We zijn de Blue Mountains weer uitgereden, richting Sydney. Een kilometer of 50 voor Sydney zijn we langs de oceaan zuidwaarts gegaan. Doel was ergens rond Jervis Bay te eindigen. We hebben prachtige stranden, rotsen, heuvels en bergen gezien. Kortom, een mooie route. Bij Kiama zijn we gestopt om naar de Blowhole te gaan kijken. Dat is een gat in de rotsen, waar door met kracht het zeewater de lucht in wordt gespoten en wel tot een hoogte van 60 meter. Nou, met de rustige zee van dat moment was het eerder 6 meter in plaats van 60 meter. Maar we kregen wel een verrassing. Een stuk of 5 walvissen waren vlak bij de kust aan het spelen. Ze sprongen uit het water en sloegen met hun imposante staarten op het water. Prachtig om te zien en we hebben zeker een half uur geboeid staan kijken.

Toen we wegreden constateerden we dat je hier de mooiste papegaaien rond ziet vliegen en dat we geboft hadden met de walvissen, maar dat we nog geen kangaroo hadden gezien. Of d'n duvel er mee speelt. Een paar kilometer gereden en er zat er eentje langs de weg. Volgens Simone was het een Walibi, maar zelfs ik weet dat dat een pretpark is.

Daarna heerlijk "uit de camper" geluncht op een bijna verlaten strand. Vervolgens zijn we nog wat boodschappen gaan doen en via een mooie route doorgereden naar Lake Conjola, waar we blijven slapen. We hebben een mooie plaats aan het meer gekregen en zitten nu te genieten van een borrel. Simone zit met Jeffrey, die jarig is, te bellen en ja, ik zit dit verslagje te maken.

O ja, ook hier doet het weer rare dingen. Heel de dag is het prachtig weer, en zo'n tien kilometer voor de camping krijgen we een hagelbui!! Tien minuten later draaien we de camping op en schijnt de zon weer. We zitten nu dan ook heerlijk buiten in het zonnetje.

• 13 Oktober 2015 - 07:37

Nicole:

Mooie kadootjes krijgen jullie daar! Het is weer prachtig.

• 13 Oktober 2015 - 15:00

Chantal: