Change of plans - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Change of plans - Reisverslag uit Phillip Island, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Change of plans

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

17 Oktober 2015 | Australië, Phillip Island

Change of plans (2x)

De bedoeling was om in de ochtend direct naar Wilson's Promontory te rijden om daar in de middag te gaan wandelen. We zouden dan op dit schiereiland blijven slapen. De weg vanaf Lakes Entrance zou niet zo boeiend zijn dus zouden we onderweg alleen even stoppen voor boodschappen en een bakske koffie.

Zo gezegd, zo gedaan. De weg naar Wilson's Promontory was inderdaad niet bijster interessant. Wat Nederlands, veel grasland, boompjes langs de weg en een hoop koeien en schapen. Onderweg in Sale gestopt bij Woolworths voor boodschappen. We doen de boodschappen het liefst bij Woolworths (een soort AH, maar dan wat groter) of bij IGA (een soort Jumbo).
Na de koffie doorgereden naar ons eindpunt van de dag om daar te gaan wandelen.

"The Office" waar we in moesten checken was gesloten. Ik ben toen even de campground opgelopen om te zien hoe het er uit zag. Nou ben ik (Rob) sowieso niet zo'n kampeerder, maar dit zag er allemaal wat smoezelig uit. Niet echt een plekkie om te blijven slapen en 's-morgens te douchen en zo.

Na een kort overleg met mijn eeuwige liefde besloten we om door te rijden naar Philip Island. Dat zouden we anders de volgende dag doen, maar omdat het nog vroeg was en de afstand minder dan 150 km bedroeg, zijn we doorgereden.

Hoe dichter we Philip Island naderden, hoe meer motorrijders we tegen kwamen. Uiteindelijk zagen we aankondigingen voor de (befaamde?) GP van Melbourne/Philip Island. Aha, vandaar die drukte met motorrijders.

We zeiden meteen tegen elkaar dat dat nog wel eens problemen zou kunnen geven met een plaatsje op de camping. Ik had er twee, al thuis, uitgezocht die mooi aan het strand liggen. Op de eerste camping waar we kwamen zei de beheerder dat het GP was. En dat op een manier alsof we gek waren om op de bonnefooi nog een plek te verwachten. Gelukkig was hij, zoals al die Aussies, zeer behulpzaam en gaf ons adressen van alle campings in de wijde omtrek. Ik zei nog dat we eerst bij de buurcamping zouden proberen, maar hij gaf ons weinig hoop. Nou, gelukkig hadden we daar mazzel; hij had nog een plekkie over. Pfff, daar waren we dus erg blij mee. Meteen een borrel genomen om het te vieren, dat mag duidelijk zijn.

Na ons geïnstalleerd te hebben, zijn we over het strand richting centrum gewandeld. je zult begrijpen wie we daar tegen zijn gekomen: al die bikers die naar de GP waren geweest. De horeca is er goed mee en ik denk dat het een beetje lijkt om het gebeuren rondom de TT van Assen. Zijn daarna teruggewandeld naar de camping en zitten nu wat te lezen en te drinken. De eerste bikers zijn hier ondertussen ook gearriveerd.

We blijven hier twee nachten. De campingbeheerder heeft ons geadviseerd hoe we de drukte rondom de GP morgen kunnen vermijden. Dat is prettig, want we willen hier wat beestjes gaan bekijken. Dat horen jullie morgen dan wel.

• 19 Oktober 2015 - 19:46

Chantal:

Ohoh ik moet zo lachen om je zinnetje met de eeuwige liefde hihi.
    Nou gelukkig was er bij de buurman nog een stekkie!

• 19 Oktober 2015 - 22:52

Nicole:

Hahahaha, eeuwige liefde! Dat komt wel goed uit, kunnen jullie nog veel meer van deze mooie reizen maken. Knuffel voor jullie!