Koud in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Koud in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Koud in Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

22 Oktober 2015 | Australië, Melbourne

Gisterenmiddag sloeg het weer wat om. Nadat we nog met warm weer in de korte broeken hadden kunnen wandelen, werd het 's-middags bewolkt en viel er af en toe een spatje regen. Het werd ook beduidend koeler. We hebben dan ook de lange broeken en de vesten weer uit de koffer getrokken. 's-Avonds in de camp-kitchen was het merkbaar. Het was aanmerkelijk drukker als anders. Logisch, al die gasten die in een tentje zitten zochten de warmte op.

Leuk was dat er naast ons een giga-camper kwam te staan, waar, naar later bleek, vier jonge gasten uit Macau zaten. Terwijl Simone onze eerste Australische BBQ aan het warm maken was, hamburgers, salade en gebakken aardappelen, waren die gasten uit Macau druk in de weer voor een lekker etentje. Omdat Simone hen wegwijs, voor zover iedereen elkaar kon verstaan, in de keuken had gemaakt, kregen we als beloning wat garnalen/groenten van hun BBQ. Dat was erg lekker.

Vanmorgen de laatste schoonmaakacties en zo aan de camper gedaan en richting Melbourne gereden. Het was nog steeds koud (9,5 graden) en onderweg kregen we voor het eerst wat regen van betekenis (de paar spatjes de laatste weken en dat korte hagelbuitje laat ik voor het gemak buiten beschouwing).

Omdat er wegwerkzaamheden waren konden wij en Tom-Tom in 1e instantie de camperverhuurder in Melbourne niet vinden. Ik vroeg een jonge gast of hij de weg wist en hij heeft zeker 10 minuten met me rond gelopen tot hij me exact duidelijk had gemaakt hoe we onze weg moesten vinden. Super aardig, zoals alle Aussies zijn. O ja, we hebben al 2843 km gereden.

Daarna met de taxi naar het hotel en we zijn meteen de stad in gewandeld. Eerste indruk is dat het de stad best uitgestrekt is, maar wel gemakkelijk om te lopen, want ook hier is het weer naar Amerikaans model, allemaal rechte straten.
Er is veel horeca en je voelt je meteen super op je gemak. Morgen gaan we op ons gemak op pad en laten ons dan eerst door de gratis tram (wat een service) naar de andere kant van de stad brengen. Het weer is nog matig. Ik schat een graad of 17, bewolkt en winderig.

Zo, en nu even de benen strekken en dadelijk gaan we bij de Italiaan een hapje eten en een flesje wijn soldaat maken.

• 22 Oktober 2015 - 10:09

Chantal:

Veel plezier nog in Melbourne. X van ons

• 22 Oktober 2015 - 11:19

Piet En Helma Wouters:

Wat leuk om zo jullie avontuur te kunnen volgen.

We hopen dat jullie beter weer krijgen want Hollands weer hebben we hier ook.

Groeten piet en Helma

• 22 Oktober 2015 - 12:04

Jan:

Voor 't weer had je dus niet weg hoeven gaan.

• 22 Oktober 2015 - 23:32

Jan:

Je weet dit natuurlijk al lang: in Brisbane is het warm en nat de komende week maar in Cairns is 't droog en flink warm...

• 23 Oktober 2015 - 00:27

Nicole:

Gelukkig, jullie komen de dagen wel door :-) groeten uit Den Bosch!