Van Melbourne naar Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Van Melbourne naar Noosa Heads - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Van Melbourne naar Noosa Heads

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

24 Oktober 2015 | Australië, Noosa Heads

Vanmorgen nog een lekker ontbijtje gehad in Melbourne en daarna met de taxi naar het vliegveld. Het was weer strak blauw in Melbourne, maar nog niet erg warm. Dat hebben wij dus niet gehad. Maar goed, wij waren onderweg naar de Sunshine Coast, dus dat gaat helemaal goed komen.

De vlucht verliep perfect en al snel stonden we weer bij de camperverhuurder. We hebben exact dezelfde camper als de eerste keer, dus dat is ook prima geregeld. We zaten aan de goede kant van Brisbane, zodat we binnen een paar kilometer op de weg richting Sunshine Coast zaten. Dat Sunshine Coast nemen wij voorlopig met een korreltje zout. Zware bewolking en af en toe een pittig buitje. Dat alles wel bij een temperatuur van een graadje of 25, maar de naam Sunshine Coast wordt niet bepaald waar gemaakt vandaag. Hopelijk is dat morgen beter op orde.

We slapen hier 2 nachten en ik had via internet en de reisgids een mooi gelegen camping gevonden. We zaten wat krap in de tijd, omdat we voor 17 uur boodschappen wilden doen (die nieuwe camper was tenslotte leeg) en een slaapplaats geregeld wilden hebben. Die kantoortjes op de campings gaan ook vaak om 17 uur dicht en de supermarkten ook op zaterdag. Om maar niet te spreken van de lokale slijter.

Die mooi gelegen camping zat ramvol, dus snel uit geweken naar een camping in de buurt. Uiteraard liep de tijd door en besloten we om eerst een slaapplaats te vinden en vervolgens, als dat nog zou lukken, boodschappen te doen. Uit eten kan anders altijd nog. Gelukkig was er op de tweede camping nog wel plaats en met wat opgevoerd tempo zijn ook de boodschappen nog ingeslagen. Simone is dan altijd de rust zelve en ik dus de tegenpool daarvan.

Maar goed, we staan nu op ons plekkie en zitten van een borrel (die kun je hier ook gekoeld inkopen) te genieten. Morgen zijn we nog hier, maar we moeten nog wel uitzoeken wat we gaan doen. Ach, dat komt vast wel goed.

Overigens is het hier wat vroeger donker als naar het zuiden toe. Het is nu bijna 18.30 uur en poepie donker. De temperatuur zakt, vooralsnog, niet.

• 24 Oktober 2015 - 21:55

Chantal:

Jeeeeeej een verhaaltje! Hoe komen we anders het weekend door!
    Goed dat jullie op jullie nieuwe stekkie zijn aangekomen. =)
    En we duimen voor meer zon! Toedels

• 25 Oktober 2015 - 20:33

Nicole:

Ik was ook al blij met een verslagje! Gelukkig al de reizen en overstap naar de camper weer goed gegaan. Lkkr dat je een wijntje voorgekoeld kunt kopen! Het komt zeker wel goed met jullie what-to-do, daar ben ik niet bang voor. Succes daar weer mee en wij zien weer graag een verslag tegemoet! Groeten uit een koel maar droog en herfstig Nederland. Xx Nicole en Wouter