Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Hervey Bay - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Hervey Bay

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

26 Oktober 2015 | Australië, Hervey Bay

Gisteravond was de rust weer gekeerd in Noosa Heads. De weekend gasten waren weer naar huis en de camp kitchen werd buiten ons nog door twee andere vakantiegangers gebruikt. Het was echt zo'n lekkere zwoele avond dus we hebben nog lekker even buiten gezeten om de fles wijn soldaat te maken.

Vanmorgen was de temperatuur al perfect, maar er was nog wel wat bewolking. Toen we met de camper richting Hervey Bay gingen rijden trok het steeds meer open. Onderweg nog een koffiestop gedaan en boodschappen ingeslagen.

Rond het middaguur kwamen we aan in Scarness, Hervey Bay. De temperatuur was ondertussen opgelopen naar zo'n 30 graden en het is (bijna) strak blauw. De camping ligt prachtig tegen het strand aan. De strandplaatsen waren helaas al weg, maar we hebben voor twee nachten een prachtig plekje. Kijken vanuit de camper en ons campingstoeltje zo uit op zee. Tsja, het valt niet mee....
(Jan: de straat heet Esplanade, het gehucht Scarness en de plaats Hervey Bay)

We hebben voor morgen een dagexcursie geboekt naar Fraser Island. Je kunt daar niet zelf naar toe, want je mag het eiland alleen op met een four wheel drive. Onze camper is best sterk, maar zeker geen four wheel drive.

Fraser Island is groot, 135 km lang en 25 km breed, en bestaat bijna geheel uit zand. Het moet erg mooi zijn, maar dat zien we morgen wel.

Zijn we net aan de wandel langs het strand, vindt Simone een damestas met van alles en nog wat er in. Die hebben we maar naar de tegenover gelegen kroeg gebracht, waar we (ik in ieder geval) een lekkere koele pint zitten te drinken. Misschien krijgen we nog wel vindersloon, als de dame in kwestie de tas komt ophalen. Denk dat ik er dadelijk nog maar eentje bestel.

• 26 Oktober 2015 - 09:25

Nicole:

Wat een prachtig strand! Veel plzr morgen. Groeten Nicole en Wouter

• 26 Oktober 2015 - 12:15

Jan:

Even gecontroleerd. De straat heet niet Esplanade maar Charlton Esplanade. Verder klopt 't allemaal. Ik raad jullie aan om te gaan eten bij Diamond Thai of het Malaysian Chinese restaurant ernaast. Mocht het eten niet goed vallen: er is bij die Chinees ook 'n medical centre.

• 26 Oktober 2015 - 14:28

Annemarie:

Nieuwe poging voor een reactie te schrijven. De verhalen zijn prettig leesbaar en lekker actief geschreven. Het is of ik zelf meereis. Nog veel plezier en geniet van je vakantie. Aan het strand te zien en de temperatuur moet dat gaan lukken!

• 26 Oktober 2015 - 15:30

Chantal:

Allemaal weer mooi! En jullie genieten lekker.
    Ik ga fraiser island even Google, vast plaatjes kijken haha.
    Veel plezier morgen dan. X van ons

• 26 Oktober 2015 - 15:56

Chantal:

He getsie! Ik heb plaatjes gekeken van fraser island.
    Niet doen hoor!!!!
    Hahaha je wil nooit meer terug naar huis.
    Superrrrrrrr mooi!

• 26 Oktober 2015 - 20:51

Nicole:

Ik heb ook ff Fraser Island bekeken....pfffff niet te doen...je wilt er echt niet heen....ontzettend genieten morgen!enjoy!

• 27 Oktober 2015 - 10:22

Rob&Simone :

@Jan: heb speciaal voor jou nog op het straatnaambordje geken en er staat echt Esplanade. Die Thai en Chinees zitten inderdaad recht voor deur en we hoorden ook nog eens dat het goed eten was bij de Thai. Dank je dus voor de tip. Hebben overigens voor de Engelse pub gekozen in het Beachhouse hotel een stukje verder. Goed om drank en eten te combineren