Geen foto - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Geen foto - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Geen foto

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

28 Oktober 2015 | Australië, Rockhampton

Geen foto's vandaag want we hebben niets gezien dat de moeite waard was om vast te leggen. We hebben besloten om in 2 dagen naar de Whitsunday Islands te rijden. Dat is een afstand van een kleine 900 km. Vandaag zijn we naar Rockhampton gereden, zo'n 400 kilometer. Morgen rijden we de rest naar Arlie Beach.

We doen dat omdat we dan in Arlie Beach, bij Magnetic Island en in Port Douglas voldoende tijd hebben om te doen wat we willen doen.

Vanochtend dus al vroeg Highway 1 opgereden om zo snel mogelijk naar Rockhampton te rijden. Via Highway 1 kun je heel Australië rond rijden. De afstand is tussen de 14 en 15 duizend kilometer.

Je haalt op de Highway 1 met moeite een gemiddelde van 80 km/uur. Het is een tweebaans weg, redelijk recht, met af een toe een extra strook om in te halen. Ook gaat de snelweg door ieder dorpje dat je tegen komt en dan is de maximum snelheid 60 km/uur en als je in de buurt van een school bent 40 km/uur. Als je dan ook nog eens moet tanken of een bakkie koffie wil, zul je begrijpen dat het niet snel op schiet. Maar ach, we hebben vakantie, dus een uurtje meer of minder zal ons een zorg zijn.

Zitten nu in Rockhampton, aan de rand van de stad. Helaas niet zo mooi als de twee laatste nachten met zeezicht. Hopelijk komt dat nog een keer.

Hebben zojuist nog een paar boodschappen gedaan en gelukkig kon Simone ook nog eens een gesigneerde kalender van de lokale brandweermannen in gewaagde poses op de kop tikken.

We zijn nu ook in een sub-tropisch klimaat aangekomen. En dat is te merken. Vertrokken we vanochtend als met een mooie 24 graden, ik schat dat het nu ruim 30 graden is. Gelukkig waait het een beetje.

PS Begrijp dat Simone een foto heeft geschoten van de rivier waar de camping aan ligt. Die proberen we te plaatsen.

• 28 Oktober 2015 - 07:31

Nicole:

Het klinkt als wat saaiere vakantiedagen, maar hey, het kan niet elke dag feest zijn. Gelukkig wordt de temperatuur wat beter, hahahaha! Het is wel een hele afstand die jullie afgelegd hebben. Voor de overige kilometers weer veilige kilometers gewenst en tot morgen! Xx Nicole en Wouter

• 28 Oktober 2015 - 10:42

Irm:

Foto suggestie: de brandweermannen kalender!

• 28 Oktober 2015 - 16:41

Chantal:

Nouja jammer van het zeezicht. Maar nog altijd beter als mijn uitzicht op het provinciehuis ;-) ..
    Lekker door tuffen en dan zijn jullie bijna op bestemming.
    En de brandweermannen kalender tiuuuuu die wil ik ook wel zien.