Zaterdag schoonmaakdag - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Zaterdag schoonmaakdag - Reisverslag uit Townsville, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Zaterdag schoonmaakdag

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

31 Oktober 2015 | Australië, Townsville

Helaas gaan we onze laatste week alweer in. Dus ik (simone) dacht, laat ik eens het verhaaltje schrijven.
Vanochtend zoals alle ochtenden weer bijtijds opgestaan. Alles ging weer vlotjes, zodoende zaten wij alweer snel in onze campervan om naar de volgende bestemming te gaan.
Ik heb het eerste deel van de 275 km's gereden. Lekker rustig op de weg (het is zaterdag) dus ook meer waarschuwingen van onze naviman/vrouw die elke keer aangeeft als je te hard rijdt. Ik had mij voorgenomen om deze rit zonder meldingen te rijden. Maar helaas! Niet gelukt :)

Tussentijds hebben we nog boodschappen gedaan. Aan de inwendige mens moet natuurlijk ook gedacht worden.
Rond de klok van een hebben we ingecheckt bij Rowes Bay Beachfront Holiday Park in Townsville.

Eerst even lekker geluncht en daarna begon de schoonmaak.
Wasje draaien, bed verschonen, camper vegen, tassen reorganiseren, toilet legen en ff checken of er nog voldoende water aan boord is.

Ook weer geprobeerd om de rookmelder terug te zetten. Die ging af toen ik een pan met olie iets te lang op het vuur had staan zonder iets erin. Hij werkt in ieder geval wel. Maar helaas, de rookmelder ligt nu gewoon in een lade.

Daarna nog even langs het strand gewandeld. Niet te lang, want het is erg warm vandaag. Toen we vertrokken al 25 graden en nu zo'n 30 graden. Wat opvalt is dat er overal langs stranden, maar ook in het centrum van ieder dorpje of stadje openbare toiletten zijn. En in tegenstelling tot menig ander land zijn die schoon, vrij van graffiti en is er ook altijd wc-papier. Langs het strand vind je ook BBQ's die je gratis mag gebruiken. Enige voorwaarde is dat je hem weer schoon maakt. En je raadt het al, iedereen maakt de BBQ netjes schoon voor de volgende. Uiteraard staat er ook altijd een container voor je afval en die is nooit (over)vol, zoals in Nederland na een mooie, zonnige dag. (Deze alinea is door Rob gedicht).

Na al deze activiteiten genieten wij nu van een welverdiend biertje/colaatje. Jullie mogen zelf raden wie wat drinkt.

Morgen hebben we weer een leuk dagje in het verschiet. Fietsen of scooteren op Magnetic Island.
Hoe het daar is geweest horen jullie morgen weer.

PS: Vergeten jullie vanavond niet naar RTL 4 te kijken. Daar komt het programma Play Back je Gek waarin onze Calvin Visee aan mee doet.

• 31 Oktober 2015 - 08:07

Chantal:

Goed geschreven tante Siemie, jij kan het ook!
    Wist je dat je niet met olijfolie extra vergine moet bakken?
    De verbrandings temp is namelijk veels te laag.
    Misschien een tip voor de rookmelder ;-)..

En een tv tip voor jullie!
    De finale rugby Australië - nieuw zeeland .

Geniet van de laatste week!

X van ons

• 31 Oktober 2015 - 09:03

Rob&Simone :

Hoi Chantal,
    Tja, dat van die olie had ik moeten weten natuurlijk.
    En jullie tv tip wisten wij al, alleen dat wordt in Zuid-Afrika gespeeld, dus dan wordt het voor ons midden in de nacht. Dat gaat het niet worden.

X van ons

• 31 Oktober 2015 - 09:05

Rob&Simone :

Oeps, wordt niet gespeeld in Zuid-Afrika maar in Engekand. Qua tijd maakt dat voor ons niets uit.

• 01 November 2015 - 00:29

Nicole:

Zie daar zus, jij kunt ook verslag uitbrengen! De laatste week al weer, wat is het snel gegaan! In die laatste week ook nog jarig...dat beloofd wat! Ga jij nog duiken Simone? Na de poetsactiviteiten komen er weer mooie dingen om te zien en te genieten. Enjoy!xx

• 01 November 2015 - 00:30

Nicole:

Ow, Calvin hebben we gezien, erg goed gedaan van hem! Staat op Youtube!