F€&@)!ck - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu F€&@)!ck - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

F€&@)!ck

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

01 November 2015 | Australië, Magnetic Island

Vanochtend rustig opgestart. We zouden om 9.30 uur de Ferry naar Magnetic Island pakken, dus we hadden een zee van tijd vanochtend. Simone had dat prima ingevuld met een heerlijk ontbijt. Brood, koffie, jus en een lekker gekookt eitje.

Na een half uurtje varen stonden we op Magnetic Island. We zouden daar of gaan fietsen, of gaan scooteren of een topless auto huren. Toen we vanaf de ferry richting eiland keken, viel het fietsen meteen af. De heuvels/bergen waren ons iets te hoog. Toen we bij de verhuurder van scooters en auto's stonden, bleek dat je alleen van noord naar zuid kon rijden en dat is een afstand van een kilometer of tien. Om daarvoor nu iets een hele dag te gaan huren..... Dat kun je (bijna) lopen. We hebben dus een buskaartje van 7 dollar gekocht, waar je de hele dag mee kunt rondrijden. En soort van hop on-hop of bus.

We zijn eerst naar het noordelijkste stuk geweest, Horseshoe Bay. Een mooi strand en een mooie zee. Wat rondgewandeld en lekker koffie gedronken. Daarna zijn we naar het zuidelijkste stuk gegaan, Picnic Bay. Een vergelijkbare baai en daar hebben we op het gemak, met prachtig zeezicht, zitten lunchen.

Daarna richting ferry om terug te rijden naar de camping. Toen Simone de sleutel omdraaide kregen we alleen wat gepruttel te horen. Het dashboard gaf aan dat we het licht aan hadden laten staan en dat de accu leeg was. SHIT. Wat nu?

Simone was teruggelopen naar de terminal of daar iemand ons met startkabels kon helpen. Dat werd dus niks. Daarna zijn we iedereen op het parkeerterrein aan gaan houden, maar ze zijn weliswaar vriendelijk, maar startkabels heeft niemand in de auto. Dus Kea, de camperverhuurder, maar gebeld. Die zou uitkomst bieden door de Australische ANWB naar ons toe te sturen, maar dat zou nog wel even duren.

Ik was maar weer auto's aan gaan houden, terwijl Simone de telefonische contacten onderhield. Uiteindelijk stopt er een ruige gast, Rod, en die bevestigt dat hij startkabels heeft. Thank God....... Probleem is echter, dat hij over 6 minuten op de ferry moet zijn. Hij gooit me de startkabels toe en zegt dat ik ze straks maar af moet geven in de terminal, want hij werkt voor de ferry-maatschappij. Oke, nu hoeven we alleen nog maar een auto te hebben, de kabels hebben we. Aardig om die achter te laten. Ik dus weer op zoek naar een auto, staat Rod weer voor mijn neus. Hij was nog iets vergeten, dus zou hij een ferry later nemen. Met even zoeken en proberen had hij de auto binnen vijf minuten aan de praat. Pffff, dat was fijn.

We hebben nog wat sight-seeing gedaan om de accu op te laden en zijn nu terug op de camping. We pakken er maar weer eens eentje op.

Fingers crossed; en maar kijken wat de camper morgenochtend doet als we weer starten. Lichten zijn overigens uit!

• 01 November 2015 - 09:59

Marit:

Gelukkig is alles weer goed gekomen, beetje avontuur hoort er ook bij ;)
    Veel plezier nog!!

• 01 November 2015 - 10:09

Chantal:

Oeps! Dat is balen. Gelukkig dat Rod jullie heeft geholpen!
    Mja nu vergeet je inieder geval nooit meer om de lampjes uit te doen.
    Fijn dat het op het eiland mooi en relax was.

Groetjes van ons en pootjes van Moos

• 01 November 2015 - 12:16

Nicole:

Hahahaha, dat overkomt mij hier, desondanks een verklikker voor mijn lampen, nog wel eens. Gelukkig a kind lad die Rod. Succes maar weer morgen, geniet van de avond! Xx

• 01 November 2015 - 12:36

Jan:

Door te rijden laad je de accu weer op. Ik denk dat het ritje van de ferry naar de camping niet veel voorstelt, dus... Hebben ze op de camping geen acculader ? Enfin, 't weer is goed

• 01 November 2015 - 15:54

Jan:

Had de voorlaatste alinea gemist. Goed dat je wat aan sight-seeing hebt gedaan.

• 01 November 2015 - 17:36

Bas:

Hallo familie, wat lees ik....alweer jullie laatste week, dat gaat snel. Waarschijnlijk omdat hier alles in slow, sloom en traag gaat.( of is dat alleen bij mij?). Hier nog steeds veel aandacht voor vluchtelingen en sinds afgelopen week het staatsbezoek aan China met als hoogtepunt de nierbekkenontsteking van Máxima. Nou Rob en Simone ik wil niks teveel zeggen maar om nou over de Pipi-eilandjes te beginnen als je in Australië bent.......Fraser- en Whitsunday island(s) lijken mij wel wat.
    Evenals die kalender met hete Aussie-firemen!! Als ik m niet kado krijg, mag ik m wel ff bestuderen hè !!
    Geniet nog even van het zonnetje, het eten en de natuur. En Robbertje niet meer dan 1x per week fuck-it zeggen, dus je mag nog eenmaal.
    Tot bels of ziens in Holland. Goede terugreis.