Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Mission Beach - Reisverslag uit Mission Beach, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Mission Beach

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

02 November 2015 | Australië, Mission Beach

De auto startte vanmorgen gelukkig weer probleemloos. Vandaag een korte rit naar Mission Beach. We hebben nog even overwogen om direct door te rijden naar Port Douglas, maar we doen het lekker op het gemak.

We waren dus al bijtijds in Mission Beach. Met name de laatste 25 km, toen we van de snelweg af waren, waren mooi om te rijden. Door een woud van tropische bomen (varens, palmbomen en hoe al die dingen dan ook mogen heten) reden we richting bestemming. De camping ligt weer mooi tegen het strand aan, dus we zijn maar weer eens begonnen met een strandwandeling. Een prachtig breed strand van kilometers land en daar direct achter de prachtige palmbomen (en zo). En het is zo ontzettend rustig, dat je amper iemand tegen komt. Na een mooie wandeling zijn we richting centrum(pje) van het plaatsje gelopen om te lunchen.

Na heerlijk om ons gemak te hebben gegeten, zijn we bij het zwembad van de camping gaan liggen. Lekker liggen suffen en wat gelezen. Da's ook vakantie. Het is erg rustig op de camping en we hebben het idee dat hoe noordelijker we komen, hoe rustiger het is. Ook hoe warmer het wordt. Vanmorgen was het al een dikke 25 graden en vanmiddag zal het peil wel rond de 30 graden zijn geweest.

Overigens valt ons wel op hoeveel (te) zware mensen je hier ziet. En dan niet met een kilootje of wat overgewicht, maar gewoon veuls te zwaar. Ze zeggen altijd dat die Aussies echte sportmensen zijn, maar echt niet allemaal.
Ook het aantal tattoos ligt hier hoog. Ik denk nog wel hoger dan in Nederland. Jammer is dat de meeste tattoos (ik vind eigenlijk iedere tattoo lelijk) van zo'n slechte kwaliteit zijn dat je niet eens ziet wat het voor moet stellen. Soms sta je naast iemand op wiens schouder of bovenarm een tattoo staat en dan kun je niet eens zien wat het voorstelt. Het lijkt gewoon een soort van vlek. Nou ja, ieder het zijne zullen we maar denken.

Morgen, op de verjaardag van Simone, rijden we naar onze laatste halte, Port Douglas. Simone is al druk doende het restaurant uit te zoeken waar ze wil eten.

• 02 November 2015 - 09:20

Irmgard:

Omdat er tijdsverschil is, nu maar alvast: van harte gefeliciteerd met je verjaardag Simone!! Heerlijk om dat samen met Rob in Australië te vieren! Dat heb je goed geregeld. Lekker temperatuurtje, restaurantje, strandje. Prima! Geniet er lekker van!!!!

• 02 November 2015 - 12:18

Hans Van Zandvoort:

Hoi Lucky stel,

Wat een mooie reis en belevenissen hebben jullie tot nu toe al gehad.
    Al die eilanden en stranden wat een mooi land met vele gezichten.
    Af en toe zie ik nog een mail bericht voorbij komen en denk ik 'niet doen ' geen werk maar vakantie vieren!
    Maar ja de zorg om het team blijft toch nog ondanks de grote fysieke afstand bestaan.
    Veel plezier nog geniet ervan want als nu eenmaal over de helft bent gaat het wel heeeeeel erg snel.

Groeten uit Den Bosch,

Hans

• 02 November 2015 - 15:17

Jan:

Je bent al 'n kwartier jarig. Gefeliciteerd ! Jan & Ria. Hier ben je nog niet jarig.

• 02 November 2015 - 20:00

Pierre:

Simone en Rob,
    ik heb het verslag van 2 november gelezen.
    Leuk die verslagen.
    Via deze weg wil ik jou, Simone, even feliciteren met jouw verjaardag.
    Een dagje te vroeg maar je leest het toch pas morgen en dan ben ik het in ieder geval niet vergeten en misschien de eerste.
    Geniet extra van morgen en een fijn verloop van de rest van je vakantie, heerlijk.
    Groeten van mij en Machteld

• 02 November 2015 - 21:43

Chantal:

Jaaaa ik heb ook gelezen.
    De reis zit er alweer bijna op.
    Heb ik gewoon bijna 5 weken lang gelezen EN gereageerd! =)

• 02 November 2015 - 22:41

Nicole:

Lieve zus en Robje, gefeliciteerd met je verjaardag en met de verjaardag van je vriendin!
    Chantal, wij moeten afkicken! Geniet weer van de komende dag!

• 03 November 2015 - 12:11

Piet:

Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een mooie dag van. Groeten piet en helma

• 03 November 2015 - 12:23

Hans Van Zandvoort:

Hoi Simone en Rob,

Vandaag weer een jaartje erbij, gaat ongemerkt door en zeker als je het naar je zin hebt.
    Simone gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan lekker eten doen jullie toch al iedere dag zag ik. Maar vandaag misschien dan met extra slagroom?

groet,
    Hans