Boring! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Boring! - Reisverslag uit Torquay, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Boring!

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

19 Oktober 2015 | Australië, Torquay

Vandaag zouden we van Phillip Island naar Torquay rijden. We wisten op voorhand dat dit een saaie rit zou worden. Eigenlijk moesten we Melbourne en de sub-urbs daarvan van oost naar west doorkruisen. Daar valt niets leuks te zien. Vanmorgen dus lekker op het gemak gedaan en, buiten een koffiestop, in 1 ruk doorgereden naar Torquay. Dat was goed gezien, want de rit was niet bepaald een hoogtepunt.

Torquay staat bekend als "Surf Capital of Australia". Wij vonden de golven gisteren hoger, maar goed, wij hebben dan ook geen verstand van surfen. Lekker even door het stadje gewandeld en wat gedronken op een leuk terras met zeezicht. Toen we Woolworths zagen en nog een paar kleine boodschappen wilde doen, zat daar recht tegenover een kapper. Simone ging linksaf naar Woolworth en ik rechtsaf naar de kapper. Een aardige gast en, gelet op mijn niet al te moeilijk kapsel, stond ik eerder op straat, als Simone de boodschappen had kunnen doen. Voor een tientje (in euro's) zit mijn haar weer prachtig in model.

Daarna terug gewandeld naar de camping waar we nu heerlijk in het zonnetje zitten.
Morgen gaan we de Great Ocean Road rijden. Als ik de reisgidsen en internet mag geloven is dat een van de mooiste routes ter wereld. We zijn benieuwd.

Overigens zien de dorpjes en stadjes er allemaal hetzelfde uit. Een klein centrum met wat winkels, supermarkten en horeca. Het ziet er Amerikaans uit. Daarbuiten de woonwijken, waar je veel bungalows ziet op vrij grote percelen. Tsja, land hebben ze hier zat.

• 19 Oktober 2015 - 08:00

Ton DUK:

Tis zoals elke dag bij de Provincie...de heenweg is altijd more boring dan de terugweg
    gr

• 19 Oktober 2015 - 19:52

Chantal :

We zijn benieuwd naar de Ocean road!
    En Uggs winkels hoe zit het daar mee? ;-)

• 19 Oktober 2015 - 19:53

Changal:

Ok! En ik ben weer bij met de verhaaltjes. Van geen naar 3 tegelijk is wel veel hoor.

• 19 Oktober 2015 - 22:46

Nicole:

Benieuwd naar de Great Ocean Road, veilige reis weer en enjoy!