Great Ocean Road - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

20 Oktober 2015 | Australië, Halls Gap

Vandaag zaten we om 8.30 uur al in de camper om de Great Ocean Road te gaan rijden. Het is een mooie dag geworden. De route is geweldig om te rijden en je hebt bijna altijd een geweldig uitzicht, zowel op de oceaan als op het land.

Als eerste hoogtepunt kom je bij de twelve apostels. Twaalf rotsen die fier in de lucht steken vanuit de oceaan. Overigens zijn het er nog maar elf, want eentje is er 2005 spontaan in elkaar gestort. Je rijdt van de ene fantastische rotsformatie naar de andere. Zo ook de London Bridge die in 1990 ook al voor de helft is ingestort. Tja, de steen schijnt niet zo hard te zijn dus gaat er nog wel eens iets mis. Wel aardig om er nog bij te vertellen dat op het moment de London Bridge instortte er twee mensen op de rots zaten. Gelukkig aan de goede kant en ze werden dan ook enkele uren later opgepikt door een helikopter.
Nadat we zo'n 200 km langs de kust hadden gereden zijn we pal noordwaarts gaan rijden richting Halls Gap in de Grampians. Daar blijven we de laatste twee nachten van onze eerste camper rit.

Die laatste 100 km zaten we werkelijk in de middle of nowhere . De wegen veranderden in eenbaanswegen (?) en we kwamen werkelijk niemand tegen. Omdat we ook nog moesten tanken waren we blij dat we in een flutdorpje een tankstationnetje tegen kwamen. Toen we begonnen met tanken sloeg de rook uit de vulopening. Kon volgens de tankbediende geen kwaad, maar wij zijn toch maar gestopt met tanken. De benzine (voor zo'n 6 euri) kregen we gratis. Gelukkig gaf dat geen problemen en vonden we wat verder een fatsoenlijk tankstation. Daarna doorgereden en kwamen ook nog eens vast te zitten tussen honderden schapen. Na een minuut of tien konden we er eindelijk tussendoor.
Uiteindelijk reden we ook nog eens een vogel aan. Niks aan te doen. Ik reed 100 km/uur en die vogel was duidelijk langzamer. De auto is onbeschadigd....

Zijn wat laat op de camping aangekomen. Die ligt prachtig tegen de imposante, kale, stenen bergen van de Grampians. Achter op de camping zaten zo'n 40 kangaroes al lekker op hun gemak gras naar binnen te werken. Hopelijk eten wij vanavond ook lekker......

• 21 Oktober 2015 - 00:39

Jan:

Wat was dat voor vogel en kwam hij van links of van rechts...

• 21 Oktober 2015 - 04:58

Rob&Simone :

@jan: een dode vogel. Waarschijnlijk een wat ouder exemplaar, want hij zat met een maat op de weg. Hij was gewoon te traag weg.

• 21 Oktober 2015 - 08:33

Chantal:

Super gaaf! Ziet er echt mooi uit. En dan vogeltje haha had die maar door
    Moeten vliegen. ;-)