500 km - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu 500 km - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

500 km

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

29 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

Vandaag de laatste lange rit. We hebben 500 km afgelegd. We zaten vanochtend al voor 8.00 uur achter het stuur en waren om een uur of twee op de camping. Alleen even gestopt voor een bakkie en een snelle lunch.

We zitten nu op een mooie camping in Airlie Beach voor de komende twee nachten. De camping ligt zo'n 100 meter van zee af, dus we zitten weer prima. Zojuist even naar zee gewandeld en een lekker koud biertje ("Four Wives") en een wijntje gedronken. Dat hadden we wel verdiend na die rit.

Morgen zijn we de hele dag onder de pannen. We hebben een excursie geboekt naar Whitsunday Islands. We gaan varen, snorkelen, BBQ-en en lanterfanten. We gaan onder andere naar White Heavens Beach, wat een van de mooiste stranden ter wereld schijnt te zijn. Uiteraard zeggen ze dat in alle landen van hun mooiste stranden, maar toch, we zijn benieuwd.

Wisten jullie overigens:
-de benzine kost hier tussen de 0,90 en 1 euro en de diesel een duppie minder;
-de koffie hier werkelijk overal lekker is;
-Aussies super vriendelijk en behulpzaam zijn, behalve het chagrijn gisteren op de camping dat onze inschrijving moest regelen en ons ook nog eens een van de slechtste plekken gaf, terwijl de halve camping leeg stond;
-bier meestal minder alcohol bevat dan in Nederland en dat je goed moet zoeken voor een 5% biertje (laat staan meer);
-dat je bij de slijter altijd fikse korting krijgt als je zijn aanbod accepteert;
-dat je in een kroeg of eetcafe altijd aan de balie zelf moet bestellen en dan zo'n infantiel bordje op je tafel moet zetten, zodat het personeel weet waar ze moeten serveren;
-dat ik vanwege pure krenterigheid nog steeds geen leren Australische hoed heb gekocht (Ik noem dat het Chris Visser-syndroom). (Ik (Simone) daarentegen heb al 100 keer gezegd dat de hoed aangeschaft moet worden, maar ik heet dan ook simonassis).

• 29 Oktober 2015 - 14:55

Jan:

Chris Visser ???

• 29 Oktober 2015 - 16:54

Chantal:

Hahaha grappig verhaaltje weer ome Rob.
    Heel veel plezier morgen! En ik zal het allemaal weer eens Google.
    Groetjes

Ps: je betaald en je bent er vanaf ;-)

• 30 Oktober 2015 - 07:07

Nicole:

Weer een mooie dag achter de rug en weer een mooie dag voor de boeg. Niet iedereen weet wie Chris is, hahaha!safe trip and enjoy!