Snowy Mountains deel 2 - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Snowy Mountains deel 2 - Reisverslag uit Beechworth, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Snowy Mountains deel 2

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

14 Oktober 2015 | Australië, Beechworth

Gisteravond voor het eerst in de campground kitchen gekookt. Op de eerdere campings hadden ze die niet. Onze ervaring in NZ was, dat het daar altijd gezellig is en dat je ook nog eens een hoop tips krijgt. Wij dus om een uur of 19 naar de kitchen gewandeld. Er zat welgeteld een kerel te eten..... Ach, wij hadden in ieder geval plaats genoeg en hebben op ons gemak wat gegeten en gedronken.

Vanmorgen waren we al vroeg op (06.45 uur). Na lekker gedoucht en ontbeten te hebben, zaten we om een uur of 8 al weer op de weg. De eerste honderd kilometer zouden pal door de bergen gaan. Het is de weg van Thredbo naar Khancoban. Simone reed en als gemiddelde snelheid wordt daar 35 km/uur aangegeven. Niet echt snel, want als ik me kwaad maak haal ik dat op de fiets ook. Een mooie rit en, waarschijnlijk omdat we zo vroeg waren, erg rustig op de weg.

Na een tussenstop in Corryong, waar we koffie hebben gedronken, hebben getankt en boodschappen hebben gedaan zijn we doorgereden naar Tallangatta. Daar heb ik Simone mee uit lunchen genomen. We hebben het duurste van de kaart gepakt en zijn dat lekker in het parkje op gaan eten. Het was overigens Fish and Chips. Jammie.

Daarna doorgereden naar Beechworth, waar we ons net hebben geïnstalleerd.

Overigens zijn de wegen erg goed. Altijd asfalt en goed onderhouden. In de bergen zijn de wegen uiteraard erg smal, maar daarbuiten kun je meestal wel 100 km/uur rijden. Om de zoveel kilometer zijn er inhaalstroken gemaakt, zodat je nooit lang op langzaam verkeer hoeft te wachten.

• 14 Oktober 2015 - 07:10

Nicole:

Het is in Australië dus kennelijk iets rustiger dan in Nieuw-Zeeland. Geniet weer van al dat moois!

• 14 Oktober 2015 - 10:26

Chantal:

Weer lekker jullie verhaaltje gelezen

• 14 Oktober 2015 - 15:45

Margareth:

Na al de mooie verhalen zou je (bijna) zelf op vakantie gaan. Geniet ervan!

• 14 Oktober 2015 - 22:07

Jan:

Leuk dat je al die plaatsnamen vermeldt. Kan ik zien waar jullie zitten. Volgens mij zit je nu op de camping bij Lake Sambal

• 15 Oktober 2015 - 07:45

Rob&Simone :

@Jan: heel goed Jan, leuk dat je ons zo volgt.

@Margareth: ik zie jou nog niet gaan. Heel veel succes vrijdag en ik hoop dat alles goed gaat