Sportief - Reisverslag uit Myrtleford, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Sportief - Reisverslag uit Myrtleford, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Sportief

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

15 Oktober 2015 | Australië, Myrtleford

Gisteren heeft Simone voor het eerst,zoals de Australiërs elke dag doen, van de BBQ gebruik gemaakt. Geen grote lappen vlees, maar Mexicaans. Lekkere tortilla's met salade en daarbij een Lindemans Pinot Grigio. Heerlijk gegeten.

Vandaag hoefde we maar een poep eindje te rijden. Zo'n 75 km van Beechworth naar Bright. Vlak voor Bright bij het dorpje met de mooie naam Porepunkah is een afslag naar Mount Buffalo National Park. Daar zouden we gaan wandelen. Na een zeer steile weg naar boven kwamen we uit op een hoogte van 1700 meter. Vanaf de parkeerplaats kon je kiezen uit verschillende wandelingen. Eerst hebben we een wandeling gemaakt met prachtige vergezichten en daarna een wandeling rond een meertje. Erg mooi. Fijne bijkomstigheid is dat het vandaag zo'n 30 graden is en het op die hoogte een graadje of 5 koeler is. Toch nog best pittig om daar rond te wandelen.

Daarna weer afgedaald en richting Bright gereden. Nog een paar boodschappen gedaan en we zitten nu weer heerlijk buiten te genieten. We zitten in de schaduw van een paar grote loofbomen, waar Bright bekend om staat.
Op deze camping is het erg rustig, terwijl de meeste campings waar we tot nu toe zijn geweest redelijk druk waren. Overigens reizen de Australiërs niet in campers, maar met supermoderne tour caravans. Het lijken wel race-caravans als je ze ziet. Mooie velgen, twee assen in het midden en supersonische modellen. Nou, wij zijn blij met onze camper.

O ja, wisten jullie trouwens als je hier water in de afvoer gooit, dat het water dat weg loopt, tegen de klok in draait. Bij ons is dat precies andersom.

• 15 Oktober 2015 - 12:20

Rosalie:

Leuk om jullie weer te volgen.

veel plezier en vermaak je goed!!!

• 15 Oktober 2015 - 17:12

Chantal:

Lekker BBQ! En genieten van het weer.
    Hier is het koud, brrrrrr.

• 15 Oktober 2015 - 19:44

Nicole:

Jullie weten vast waardoor dat komt, die tegengestelde draaikolk daar aan de onderkant van de aarde

Rob&Simone

Vier jaar geleden hebben wij een mooie reis gemaakt in Nieuw-Zeeland. Het was voor ons ook de eerste kennismaking met het reizen met een camper. Nu gaan we opnieuw met de camper op reis. Dit keer gaat de reis naar Down Under.

Actief sinds 26 Sept. 2015