Sunshine - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu Sunshine - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Rob&Simone - WaarBenJij.nu

Sunshine

Blijf op de hoogte en volg Rob&Simone

25 Oktober 2015 | Australië, Noosa Heads

Gisteravond nog lekker spaghetti gegeten. In de camp kitchen was het zo druk dat we er nog wel konden koken, maar de zitplaatsen waren op. Dus hebben we in de camper alles maar opgegeten. Naast Simone, die van alles op de BBQ gooide, stond een jong Belgisch stelletje, die alleen een bakje noodles warm aan het maken waren. Die keken hun ogen uit wat Simone allemaal op de BBQ gooide. Ach, we hebben ook al twee Aziaten gezien die 1 glas wijn bestelden en samen opdronken en ook een ouder stel dat pasta warm maakten, daar een pot koude saus en wat kaas opgooiden. Ieder op zijn manier zullen we maar zeggen.

Vannacht werden we om 5 uur wakker. Het was licht en van het zuiden waren we gewend dat het rond 7 uur licht werd. Hier dus 2 uurtjes eerder. Prima, want we konden nog lekker twee uur slapen. Ten minste ik dan, Simone heeft nog twee uur gelezen en muziek geluisterd.

De Sunshine Coast deed zijn naam vandaag wel eer aan. Om 5 uur vanochtend (vannacht?) scheen het zonnetje er al op los en was het al snel zo'n 25 graden. We wilden vanochtend gaan wandelen in Noosa National Park. Om 9.30 uur kwamen we daar aan, maar het was werkelijk onmogelijk om de camper daar kwijt te raken. Vergelijk het met Scheveningen op een zomerse dag en je wil helemaal vooraan parkeren. Later begrepen we van een stelletje Aussies dat als je daar plek wil hebben dat je uiterlijk 7 (!) uur daar moet zijn. Dat is ons wat te gortig.

We zijn toen een stukkie verder naar Sunshine Beach gereden en hebben een heerlijke strandwandeling gemaakt. Daarna richting Noosaville gereden en langs het water in het stadje nog een stuk gewandeld.

Uiteindelijk besloten om daar lekker te lunchen. Simone had al snel een van de betere restaurants gevonden en met zicht op het water hebben we heerlijk een luie zondaglunch genuttigd. We zitten nu op de camping in het zonnetje een bakkie te doen.

Overigens heb ik van onze buurman, een Aussie, begrepen, dat het alle weekeinden op de campings druk is. Alle Aussies trekken er dan op uit. Met caravans, campers, tenten, of ze huren cabins of huisjes, maakt niet uit. Wij betalen voor een nacht op de camping gemiddeld tussen de 30 en 35 Australische dollars, zo'n 20 tot 25 euro.

• 25 Oktober 2015 - 09:16

Chantal:

Lekker de zon!!! Hier komt ook lichtjes de zon door.
    Volgende week prima weer in NL zeggen ze.
    Jammer van het park. Maar er is genoeg moois.
    Doeiiii

• 25 Oktober 2015 - 17:34

Bas:

Hallo lieve familie, eindelijk na 1 week weer een levensteken van mij. Jullie merken wel dat ik nog steeds niet zo computer-minder ben...maar thank god heb ik jullie "oude I-pad". Fijn om te horen dat jullie genieten, Simone relaxed en Robbertje soms iets minder relaxed. Gelukkig zijn we allemaal verschillend. Begrijp dat het weer af en toe tegenvalt, de natuur mooier is dan in Nederland en dat het zeer goed lukt om de inwendige mens te verwennen. En zo hoort het op vakantie. Jullie zien lekker veel van Australië, ben benieuwd of jullie ook nog bij die berg komen, waarvan ik de naam even kwijt ben. Je weet wel die met die platte bovenkant. ( Net als mijn hoofd, want ik vergeet alles).
    Blijf genieten, je mist hier niks, het is 1 vluchteling, al vluchteling hier. Ik word er schijtziek van. En al dat geleuter erover op de tv. Buh, blijf maar lekker weg.
    Lieve mensen, een warme groet uit dit kikkerlandje.

• 25 Oktober 2015 - 20:53

Nicole:

Eindelijk weer een foto van jullie zelf. Geniet er weer van daar! Xx Nicole

• 25 Oktober 2015 - 22:55

Rob&Simone :

@Bas: De tafelberg?? Lag die niet ergens anders? Weer is prima, was alleen raar om in Melbourne, waar het weer meestal wat minder is, te vertrekken met een strak blauwe hemel en aan de Sunshine Coast aan te komen met bwolking en regen. Gisteren was het hir een prachtige dag en ook vandaag ziet er veelbelovend uit. Nog even tanden poetsen en wij gaan rijden naar Hervey Bay. Groet Simone en Rob